Sunday, March 8, 2009

Kegagalan & Kemenangan

Kegagalan bukan bermakna saya sudah gagal, ia bermakna saya belum lagi berjaya. Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa-apa, ia bermakna saya telah pelajari banyak perkara. Kegagalan bukan bermakna saya telah diperbodohkan, ia bermakna saya ada keyakinan yang kuat untuk mencuba sesuatu yang baru. Kegagalan bukan bermakna saya telah diaibkan, ia bermakna saya berani meneroka sesuatu yang baru. Kegagalan bukan bermakna saya tidak mendapat apa-apa kejayaan, ia bermakna saya perlu lakukan sesuatu dengan cara yang lain. Kegagalan bukan bermakna martabat saya telah tercemar, ia bermakna saya bukanlah sempurna. Kegagalan bukanlah bermakna saya telah membazir hidup saya, ia bermakna ia bermakna saya ada alasan untuk memulakan kehidupan yang baru. Kegagalan bukan bermakna saya perlu menyerah kalah, ia bermakna saya mesti berusha lebih kuat lagi. Kegagalan bukan bermakna saya tidak mungkin akan berjaya, ia bermakna saya perlu banyak bersabar. ORANG YANG TIDAK PERNAH GAGAL ADALAH MEREKA YANG TIDAK PERNAH BERBUAT APA-APA.....

No comments: